هر وقت که بارون میزنه تورو کنارم میبینم

دنیای این روزای من هم قد تن پوشم شده اینقدر دورم از تو که دنیا فراموشم شده دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده تنها مدارا می کن

هر وقت که بارون میزنه تورو کنارم میبینم

دنیای این روزای من هم قد تن پوشم شده اینقدر دورم از تو که دنیا فراموشم شده دنیای این روزای من درگیر تنهایی شده تنها مدارا می کن

اعلامیه مردانه

بدینوســیله ما مردان محــترم کره زمین و حومه که از قوانین و مقـررات و آیین‌ها و این کارو بکن، این کارو نکن‌هائی که نامردانه از سوی جامعه نامرد زنان بر ما تحمیل گردیده و بدجوری حالمان را گرفــته به تنگ آمده‌ایم،‌ بر آن شــدیم که از سوی هیئت مردان کره زمین و حومه، حرفها و نظــرات خود را توسط این اعلانیه به گوش زنانی که حقوق ما مردان را پایمال میکنند برسانیم. و از آنجا که کلیه موارد زیر در یک درجه اولویت قــرار دارند، شماره موارد، همه «1» خواهد بود:

1- درست است که ما بعضی مواقع به شما فکر نمیکنیم، ولی دنیا که به آخر نمیرسه؟ چرا اینو درک نمیکنین بابا؟

1- وقـتی جایی داریم میریم، به پیر، به پیغمبر، هرچی میپوشین قشنگه و بهتون میاد! اینقــدر سئوال نکنید!

1- چپ میریم‌، راست میریم،‌ آبغوره میگیری، به جون خودم وخودت یه کارخونه آبغوره‌گیری بزن پول توشـه!

1- بابا هرچی میخواین رو راست بگین! چرا طفـــره میرین؟ به ما چه که شوهرخواهرت برای خواهرت گردنبند مروارید خریده؟ منظورتون چیه؟!

1- حواس ندارم خب! چرا قهر میکنی؟! خب آدمیزاد یادش میره تولدت و سالگرد ازدواجمون کی بوده! دو روز قبلش بهم یادآوری کنی میمیری؟

1- بابا ! من نوکرتم! شما فقط هم با «آره» و «نــه»‌ جوابمو بدی کافــیه! دلیل و برهان و این چیزا نمیخواد دیگه!

1- وقـتی مشـکلی داری که میتونم حلش کنم، بیا نوکرتم هسـتم. ولی اگه فـقط میخوای درد دل کنی و خودتو لوس کنی، من نوکرتم! دست از سر ما ور دار! برو به دوســتات تلفن کن!‌

1- اگه میگی 17 ماهه که سردردی داری و نمیشـه بهت نزدیک شد،‌ پس قضــیه جدیه! برو پیش دکـتر خب!

1- بابا! بنزین زدن که کاری نداره!! جون مادرت خودت بزن!‌

1- اگه یه چیزی گفـتیم که ازش دو جور برداشت کرد، به خدا منظـور ما اون برداشـت خوبه بوده!‌ آتیش به پا نکن!

1- حسودی نکن نوکرتم! بهـت هم بر نخوره! خدا چشم داده برای دیدن و لذت بردن از زیبائی‌ها!

1- اگه فکر میکنی که میدونی چیکار باید کرد و چه جوری‌، پس دست از سر ما وردار و خودت کارو تموم کن!

1- آخه من نوکرتم! تمام زندگیمون که نمیتونه مثل اون سه چهار هـفـته اول باشـه! چرا نمیفهــمی؟

1- بابا! من که علم غیب ندارم، از اونچه که تو کله سرکار خانوم هم میگذره خبر ندارم! از روی چشمات هم نمیفـهمم چــته! زبون که داری ماشــالله! خودت بگو دردت چیه!

1- وقـتی میپرسم «چه شـده؟» و تو میگی «هیچی!»، ما که میدونیم داری دروغ میگی و «یه چیزی شـده!» ولی به روی خودمون نمیاریم که درگیر عواقب وخیم بعــدی‌اش نشــیم!

... همین!

شعر

دو نفر دختر خوشتیپ و سوسول! / دوش از دردسر مشق نجاتم دادند!

دست و پایم بگرفتند و سوارم کردند! / پفک و بستنی و ماچ پر آبم دادند!

توی این منظومه‌ی شهری چه تماشاکردیم! / آن دو باهم جملگی شکلاتم دادند!

آب انگور و هویج و کیوی و آب انار / آنقدر بود که انگار فراتم دادند!

تا سر صبح خرامان همه جارا گشتیم! / صبح یک بربری و چای و نباتم دادند!

سفر علمی! و رویایی ما گشت تمام! / جمله‌ای فحش از کلماتم دادند!

چون به خود آمدم از دیدن آن خواب لذیذ! / صبح ظاهر شده بود بس که تکانم دادند!

مادرم گفت بلند شو که کلاست دیر است / پس از آن لقمه‌ای از نان بیاتم دادند!

اشک از دیده چکید و مخ من تیر کشید! / چو به من توی کلاس ریز نمراتم دادند

چگونه یک پسر را متوجه خود کنیم

چگونه یک پسر رو متوجه خودمون کنیم. بدون این که کار غلطی انجام بدیم.

آیا شده تا حالا با یک پسر صحبت کنید و شبهنگام حس کنید که بازنده هستید؟ مطالب زیر میتونه کمکتون کنه

  1. همیشه مستقیم بهش نگاه کنید. پسر ها این رو خیلی دوست دارند.
  2. لزومی نداره که لاس بزنید. لازم نیست که برای جذب اونها کارهای جلف بکنید. همین! از پیرهنشون خیلی شیرین تعریف کنید.
  3. صادق باشید، خودتون باشید، و شیرین باشید.
  4. همیشه سعی کنید که روی مطالب کمی که میدونید اونها دوست دارند نظر بدید، اگه میدونید که والیبال دوست داره، بگید که خیلی دوست دارید که وقتی یک نفری که میشناسید داره بازی میکنه برید تماشاش کنید، بعد میگه. هی. من والیبال بازی میکنم میتونی بیای من رو ببینی.
  5. خودتون رو بیچاره نشون ندید، نگذارید طرف روی شما و اطلاعاتش در مورد شما مسلط باشه. البته تفریط نکنید. طوری که قیافه شما هم  براش ناشناخته باشه.  در مورد چیزایی که نشون میده شما یک آدم منعطفی هستید حتماً صحبت کنید.
  6. بهش نشون بدید که مهارت های خاص خودتون رو دارید. اما سرزنش نکنید با این مهارت ها. پسر ها دوست ندارند که ببینند طرفشون ازشون سر تر هست.
  7. هیچ گاه، هیچ گاه ، هیچ گاه از اتفاقات بدی که افتاده ننالید. مثلاً با لحن دلسوزانه ای نگید. برادرم من رو اذیت میکنه. میتونید خیلی عادی این رو بگید و بعدش بخندید. انگار که یک جک گفتید و بعدش فراموشش کنید. یک پسر وقتی با شماست دوست داره شاد باشه. این خاطره ی خوبی در ذهنش نسبت به شما ایجاد میکنه. وقت نالیدن هم فرا میرسه!!
  8. خونسرد و مطمئن باشید. از دست دادن یک پسر اتفاق ناگواری نیست. مثل اون هست.
  9. از طرف مخ تون صحبت کنید. گزارشگر کسی نخواست! پسر ها دوست دارند دختر ها زیاد حرف بزنند (برعکس اونی که فکر میکنید) اما دوست دارند که دختر ها فکر هاشون رو بیان کنند. نه این که چیزایی که اونا صد بار میبینند براشون تعریف کنند.

چگونه از دل طرف خبر دار شویم

اگه شما کسی رو دوست داشته باشید، اما مطمئن نباشید که او هم شما را دوست دارد یانه. این عدم اطمینان باعث سرد شدن روابط خواهد شد. چه بسا او هم همین حالت را نسبت به شما داشته باشد. داشتن توقعات به جا و دیدن نشانه های منطقی میتواند شما رو به نتیجه ی درست برسونه.

  1. آیا به چشمان شما نگاه میکند. این کار رو نمی کنه؟ یک علامت منفی است. البته نا امید نشید. هنوز مونده.
  2. یک قرار باهاش بگذارید و باهاش صحبت کنید. سعی کنید یک جای آروم و رو پیدا کنید. و این قرار رو از مدت ها قبل بگذارید (یعنی کاملاً آرام باشه وضعیت ) نه این که داره میره دستشویی بگین میشه باهات حرف بزنم. اگه اون ورجه وورجه زیادی می کرد و یا این که نگاهش رو از شما بر میگردوند این نشون میده که زیاد به صحبت کردن علاقه مند نیست. نگاه رو بر میگردوند به معنی برگردوندن سر نیست. بلکه یعنی به چشمای شما نگاه نمیکرد. البته بی صبری و آرام نبودن نشانه ی مطمئن تری هست. باز به شخصیت طرف نگاه کنید.
  3. جلوی اون با کس دیگه ای رابطه برقرار کنید. تو خارج میشه گفت برقصید اما تو ایران میشه گفت مثلاً با یک نفر جلوی اون قرار درس خوندن بگذارید و بهش بگید یا این که وقتی چند نفر با هم هستید برید با یکی دیگه صحبت کنید و به عکس العمل اون توجه کنید. اگه نگاهی به شما نکرد و به کار خودش ادامه داد. این نشونه ی جالبی نیست.
  4. در یک گروه چند نفره با هم برید بیرون. از دوستان جذابتون هم برای اون سفر دعوت کنید. اگه با شما زیاد صحبت میکرد یا این که زیاد به شما نزدیک میشد. (نه این که بچسبه!) اون وقت یعنی به شما علاقه منده. البته سعی کنید زیاد انتظار نداشته باشید. نسبت به دیگران چقدر به شما نزدیکتره یا چقدر با شما صحبت میکنه.
  5. ازش بپرسید. پرسیدن تنها راه منطقی و به نظر من آخرین راه هست. بعد از این که حس کردید در رفتارش به شما علاقه منده. حالا ازش بپرسید که نظرش راجع به شما چیه؟ شاید گفت این که دوست دارم کافی نیست. اما گفتن این که به تو علاقه ندارم یا این که فقط از شما تعریف کنه و چیزی نگه. این کافی برای این که بدونید دوستون نداره. (چون اگه دوستون داشته باشه هیچ وقت نمیگه دوست ندارم)
  6. خیلی وقت نگذارید برای صحبت کردن با اون. و نگذارید که دوست داشتن شما رو حدس بزنه. اصلاً نباید تابلو کنید احساس خودتون رو. مگه این که بخواین بدونه که شما دوسش دارید. (اما سعی کنید این یک راز باشه)
  7. اگه طرف شما همیشه بین خودش و شما فاصله ای نگه داشت. باید بدونید که شاید اون دوست داره روابط رو تموم کنه اما میترسه که قلب شما رو بشکنه. نمیخواد بگید تو چته؟ نمیخوای برم؟ فقط کافی دیگه بهش ابراز علاقه نکنید و ببینید که خودش میاد جلو یا نه. اگه نه متأسفانه باید خداحافظی کنید.
  1. خیلی تابلو نکنید که دوسش دارید. اگه شما قوی باشید بقیه در مقابل شما خواهند باخت. دلشون رو میگم.

چگونه دختر شویم

اگر شما پسری هستید طالب قرتی‌بازی‌های دخترانه!، نکات زیر را جهت دختر شدن، البته به طور آزمایشی، رعایت کنید:

ابتدا باید ریش و سبیل خود را، البته اگر دارید، (ریش و سبیلو می‌گم بابا!) به سطل خاکروبه بسپارید. هر چند که با زدن سبیل خود، نمی‌توانید درست راه بروید!

اکنون نوبت آن است که تغییراتی چند در سر و صورت خود به وجود آورید. از جمله ابروها را صفا دهید! که البته این نکته امروزه لازم به ذکر نمی‌باشد. زیرا شما معمولا از قبل، این کار را کرده‌اید!

حالا به سراغ لوازم آرایشی مادر یا احیانا خواهر خود بروید. سعی کنید قوطی کرم پودر را روی صورت خود خالی کنید!

در آخر یک مانتو که از شدت تنگی به کیسه‌ی مارگیری شباهت دارد به تن کنید. هر چه تنگ‌تر، اندام ضایع شما زیباتر!

روسری ترجیحا تیتیش خود را سر کنید و آماده خروج از خانه شوید.

کفش پاشنه بلند در اینجا نقش مهمی ایفا می‌کند. هر چند که شما با پوشیدن یک کفش پاشنه‌دار مثل شترمرغ راه خواهید رفت!

حالا شما در خیابان هستید!

هنگام راه رفتن سعی کنید به کل بدن خود پیچ و تاب بدهید! بهتر است برای بهتر قر دادن، مدام آهنگ بابا کرم را با خود زمزمه کنید!

و نکته بسیار بسیار مهم «عشوه شتری» است! شما باید سعی کنید برای کل ملت که در خیابان هستند پشت چشم نازک کنید!

اگر کسی احیانا از شما ساعت پرسید، صدای دورگه و ناهنجار خود را کش دار کنید:

ببخشید خانوم، ساعت چنده؟

اییییییییییش! دو و ربــــــــــع! واااااه!

شما هنگامی که در خیابان راه می‌روید لغات عاشقانه بسیاری را می‌شنوید و مسلما حال می‌کنید!

به منظور جلوگیری از حال کردن بسیار شما با دختر شدن، از ادامه این آموزش معذورم...